Vrijdag: Krakau en Maltezer centrum

16 maart 2018 - Krakau, Polen

Vanochtend heerlijk ontbeten in ons hotel. We konden rustig aan doen, want er stond niet zoveel op het programma. Om 12 uur gingen we naar het Maltezer kindcentrum in de buurt van Krakau, ergens in de heuvels net buiten de stad. Het weer zat niet mee, regen🌧☔️. In het centrum werden we opgewacht door Eva, de directrice. In het centrum worden kinderen met ass (autisme), lichamelijke beperkingen en te vroeg geboren kinderen van 0-7 jaar begeleid. Er zijn logopedisten, kinderpsychologen, pedagogen, fysiotherapeuten, artsen en leerkrachten werkzaam. Kortom een centrum met veel faciliteiten.

Maltezer kindcentrumKrakau in de regen

's Middags hebben we heerlijk hapje gegeten op een verwarmd terras met uitzicht op het plein van Krakau. Toen we opgewarmd waren hebben we de regen getrotseerd en zijn we naar het Joods museum geweest. 's Avonds hebben we gegeten in het Klezmer Hois. Er was live muziek, een violiste, accordeonist en een cellist speelden Klezmer muziek, Balkanachtige muziek.