Maandag: digibord en digivloer

12 maart 2018 - Katowice, Polen

Vanochtend om 8.30 u werden we opgehaald door onze Poolse begeleiders. Zij werken bij Metis, een Poolse onderwijsbegeleidingsdienst. We werden hartelijk ontvangen met koffie en koekjes. gelukkig was Joanna er, zij was de tolk. Zij vertaalde alles vanuit het Pools in het Engels. Ik mocht als eerste mijn presentatie houden. Spannend, al die Engelse onderwijstermen. Ik heb iets verteld over het Nederlandse onderwijs. En natuurlijk over de school en onze tribune. Dat vonden ze geweldig. Mijn presentatie

Daarna gingen we naar een Poolse school. We mochten in de klas kijken. De kinderen leerden wat een Filharmonisch orkest was. Eerst het woord lezen en toneelgezelschap de juf uit wat het was en daarna gingen de kinderen het spelenderwijs ontdekken. Ze gingen een kaartje kopen, deftige kleding aan, de juiste stoel en juiste rij zoeken. Daarna op het Digibord het orkest bekijken. Als afsluiting deden ze een heel leuk spel; een soort digibord op de vloer waarop je kon springen en lopen.Digivloer